Inspirerende Vakdag ‘Het nieuwe dagje uit’

Meer dan 170 bezoekers namen donderdag 22 maart deel aan de 2e editie

SUPERFUN, AMERSFOORT – De tweede editie van de Vakdag ‘Het nieuwe dagje uit’ heeft afgelopen donderdag 22 maart plaatsgevonden. Vakdag bezoekers kregen als een van de eersten het nieuwe concept ‘SuperBeach’ van Superfun Amersfoort te horen en zien, de locatie waar deze editie gehouden werd. De dag stond in het teken van inspiratie door internationale sprekers, workshops, en het delen van kennis en ervaringen tijdens netwerkmomenten. Ook werden de laatste innovaties omtrent het nieuwe dagje uit door tal van bedrijven op het inspiratieplein gepresenteerd.

Tijdens deze dag werden er diverse workshops en presentaties gegeven door bijna 20 sprekers over onder andere Het Panda-effect bij Ouwehands Dierenpark Rhenen door Directeur Robin de Lange en nam Didier van Weyenberge, Parkdirecteur Comics Antwerpen de bezoekers mee in het succesverhaal van het vernieuwende Family entertainment center rond populaire Belgische stripfiguren. Ook werd er tijdens de workshops kennis gemaakt met geheel vernieuwende concepten en werd er geluisterd naar inspirerende ervaringen van professionals binnen deze sector

Op het innovatieplein inspireerden bedrijven zoals Pinball Palace en Moove Team het publiek met een eigen stand met inhoudelijke informatie over hun bedrijf. Ook kon er interactief kennis gemaakt worden met nieuwe concepten zoals VR gaming. Tijdens de netwerkmomenten kwamen bezoekers van verschillende bedrijven en landen met elkaar in contact en werden er ervaringen en bruikbare tips gedeeld.

Gastheer Superfun organiseerde ook rondleidingen tijdens deze Vakdag, waar men meegenomen werd door het family entertainment center en een kijkje achter de schermen heeft mogen nemen. Zo onthulden zij de nieuwe Escape Room waar zij de dag voor de Vakdag nog druk mee in de weer waren; ‘We hebben het verf nog op onze handen zitten!’. Ook het nieuwe concept SuperBeach werd gepresenteerd.

Uit presentaties van deze dag blijkt maar weer dat het enorm belangrijk is in te spelen op de nieuwste trends en ontwikkelingen binnen je bedrijf. Een idee van vorig jaar kan dit jaar alweer achterhaald zijn. Zorg daarom dat je up to date bent wat betreft de ontwikkelingen binnen deze sector.

Aan het einde van de dag werd dan ook de Award voor beste F.E.C. 2017 uitgereikt aan de trotse winnaar The Maxx, Veenendaal. “De jury maar ook de stemmen via de website kwamen tot de conclusie dat The Maxx deze Award met recht heeft verdiend. Op bijna alle fronten van onze criteria hebben zij uitermate gepresteerd”, geeft de jury van de Award uitreiking aan. “Dit hadden wij echt niet verwacht. Wij zijn super trots”, zegt Eric Achterberg – Oprichter van The Maxx, met veel enthousiasme.

Bezoekers verlieten de inspirerende dag met voldoening. Hopelijk zullen Family Entertainment Centers nu als een professionele bedrijfstak worden omarmd. Ondernemers in deze sector zullen zich na al deze inspirerende sessies en gedeelde kennis verder kunnen professionaliseren en onderscheiden zodat er tegemoet kan komen aan de wens van de bezoeker anno nu; gezelligheid, unieke belevenissen, vertier en vermaak tegen een betaalbare prijs.

Volgend jaar wordt de derde editie van de Vakdag ‘Het nieuwe dagje uit’ weer gehouden in maart. Bent u er ook (weer) bij? Meld u dan nu aan via info@hetnieuwedagjeuit.nl en mis het niet!

Kunt u niet wachten tot volgend jaar en wilt u nu al verder geinspireerd worden? Neem dan deel aan onze Eendaagse Trend Tour door Nederland-België op 25 april aanstaande. Meer informatie en aanmelden? Kijk dan hier.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.