Mist de campingeigenaar innovatie kracht?

Ondanks een heel koud voorjaar en veel regen staan alle signalen voor de verblijfsrecreatie op groen. De consument zal eerder haar vakantie boeken dichter bij huis in plaats van een verre reis. De afgelopen jaren zien wij een afname in de lengte van de vakantieperiode en ook het aantal concurrerende korte vakanties staan ook onder druk.

De horeca inkomsten/bestedingen laten een dalende trend zien dus mag je, je terecht afvragen of al die gunstige voortekenen ook daadwerkelijk zullen leiden tot een geslaagd toeristisch seizoen. De consument laat zich in toenemende mate beïnvloeden door ervaringen van andere gasten en is op zoek naar bijzondere belevenissen.

Een bijzondere belevenis kan zijn de persoonlijke aandacht van de eigenaar zelf van de boerencamping waar je, je echt welkom voelt en de natuurlijke omgeving mag beleven. Of de camping met veel attractiviteit, luxe en comfort. Toch zijn er veel campingbedrijven in mineur. Terug lopende boekingen, kortere verblijfsduur, dalende horeca inkomsten en toenemende bedrijfskosten. Ook zal de campingeigenaar in hoge maten ervaren de gehele grip kwijt te zijn op wie zijn klanten nou zijn en waar deze vandaan komen.

De camping eigenaar die onlangs de Landelijke Toeristische Bedrijven Contactdag (LTBC) bij Campingpark de Bongerd bij Tuitjenhorn hebben bezocht zijn huiswaarts gekeerd vol inspiratie en hebben tal van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van marketing en sales ervaren. Voor veel camping eigenaren die worstelen met hun horeca concept zouden aan den lijve kunnen ervaren wat de oplossing zouden kunnen zijn voor hun probleem. Gezien het beperkte aantal collega’s uit de campingbranche zou je kunnen stellen dat er geen moeilijke tijden zijn aangebroken. Maar veel campingeigenaren die te druk zijn op hun eigen bedrijf zullen de slag de komende jaren missen en er een mooie hobby van maken naast een leuke betaalde baan!

Hoezo innovatie & inspiratie?

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.