Deel 1: Nextmarketeer

Weet u wat online marketing precies inhoudt?

Online marketing is een vak!

De kop is er af en afgelopen maandag ben ik weer begonnen aan een nieuwe uitdaging. In de schoolbanken ben ik gestart met alweer de zoveelste uitdaging in mijn lange loopbaan als Leisure Specialist. De afgelopen jaren heb ik al meer dan tien websites gelanceerd en is de grens van miljoen digitale nieuwsbrieven ruim gepasseerd. Dan zou je misschien kunnen denken dat je alles beheerst van wat er allemaal mogelijk is op de digitale snelweg. Niets is minder waar, zelf had ik het gevoel dat ik de laatste jaren de grip dreigde kwijt te raken van alle nieuwe ontwikkelingen die in een razend tempo plaatsvinden. Er valt meer uit te halen op het grote speelveld van mogelijkheden en toepassingen.

Waar hebben we het dan over?
Je kunt in het dagelijks leven niet meer om de computer heen. We zijn steeds meer 24 uur connected. Jammer dat het bedrijfsleven nog steeds van 9 tot 5 werkt en daardoor zorgt voor ellenlange files op de weg die met een beetje visionaire gedachte binnen no-time opgelost zou kunnen worden. En dan heb ik het niet over nog meer asfalt. We worden overspoeld door termen als Hyves, LinkedIn, Virals, Buzz, E-marketing, Sms module, Inbound e-mail management, Adwords of Admarkt, Affiliate marketing, Zoekmachine optimalisatie, Polls, Weblogs, RSS, CTR (doorklikpercentage), Offline, Multmediaal, E-Commerce, Ringtones, Cashless Payment Systems, IP code en vergeet je vooral niet aan te melden voor Twitter.

Is er verschil tussen Offline en Online Marketing?
Er komt inderdaad heel veel op ons af. We hebben net onze database op orde en via onze CRM pakketten kunnen we op uitstekende wijze onze reclame folders, reisbrochures en kerstkaarten gepersonaliseerd versturen. Wat we ook kunnen is een nieuwsbrief koppelen aan een naam in ons bestand. Ook hebben we al de mogelijkheid om de “consument” de kleren van het lijf te vragen. We zijn de beste in het verkopen van ons product (aanbod). Maar we zijn niet in staat dit te vertalen naar een relatie met onze toekomstige klanten en helemaal niet in staat een dialoog aan te gaan of hem op zijn wenken te bedienen. Het is momenteel de consument die de dienst uit maakt.

Is een crossmediale aanpak de toekomst?
Wat je nu nog ziet is dat er bij de meeste organisaties en bedrijven een duidelijk verschil is in de aanpak tussen Offline en Online. Dat komt enerzijds doordat we de vaardigheid met Offline snappen. Maar door de komst van internet en alle mogelijkheden die zich hierdoor aandienen is er voor de ondernemer en ook voor de nextmarketeer een totaal nieuw spectrum ontstaan. Ook wordt men telkens weer verrast door nieuwe mogelijkheden en vooral de snelheid waarmee deze zaken zich via internet ontwikkelen. De wat oudere generatie komt steeds verder af te staan van al deze ontwikkelingen. De komende generaties zullen echter op een andere wijze de producten aan de man gaan brengen. Nu staan we op een kruispunt en dienen beide mogelijkheden niet naast elkaar maar integraal aangepakt te worden. Dit is wat men bedoeld met crossmediale aanpak.

De oplossing voor de (MKB) ondernemer
De opleiding voor Nextmarketeer gaat pas zijn tweede seizoen in. Op het internet gaan de ontwikkelingen razend snel en het is voor de ondernemer in de vrijetijd bijna niet mogelijk om bij te blijven. Men loopt meer en meer achter de ontwikkelingen aan. Dat bevestigd ook de samenstelling van “onze klas” met maar twee ondernemers (o.a. Hans van Leeuwen – Slimm advies) en zeventien marketers van o.a. Postcode Loterij – Consumentenbod – ING Bank – Open Universiteit – SOS International – Rodamco – NBTC – Fabrique – Yakult – VU Amsterdam en meer.

Onze ambitie
De ondernemer in vrijetijd bieden wij straks de mogelijkheid om ook kennis te maken met al deze nieuwe ontwikkelingen rondom het internet en alle mogelijke toepassingen voor een crossmediale aanpak dat uitzicht biedt op meer klanten. U wordt een gelijkwaardige gesprekspartner van uw mediabureau en daardoor krijgt u meer inzicht in de betaalbaarheid en uw budget voor al uw internet toepassingen. Uw marketeer staat er niet meer alleen voor en samen bent u in staat in te spelen op de veranderende markt waarin de consument de touwtjes in handen heeft. Wij van Slimm advies houden u op de hoogte van al deze ontwikkelingen door onze eigen ervaringen in klas (opleiding nextmarketeer).

Hebt u nu al een dringende vraag stuur dan een e-mail aan Hans van Leeuwen

PS:  Bent u de volgende nextmarketeer?

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.