Hoe overleven we het digitale tijdperk?

Meer dan 92% van de consumenten zoekt en bepaalt zijn vakantie of dagje uit online. Maar hoe komt hij online tot zijn keuze? Gebruikt hij Groupon, Vakantieveilingen of Travelbird? Of boekt hij rechtstreeks op de website van de attractie zelf? Tijdens de introductiecursus “Innovatie in Marketing” gaat Pleisureworld in op het veranderende keuzegedrag van de consument en hoe te overleven in het digitale tijdperk.

Houdt het nooit op?!
Ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Eerst was het Hyves, nu zijn we alweer toe aan AirBnB of Uber. U zult wel denken houdt het nooit op?! Nee het houdt nooit op. De consument verandert, maar weet de ondernemer in vrijetijd daar op in te spelen? Pleisureworld biedt ondernemers een blik in de toekomst en op nieuwe online mogelijkheden die noodzakelijk zijn om te overleven.

Geen ad-hoc beslissingen!
Te vaak worden keuzes voor marketingactiviteiten gemaakt op basis van gevoel, ad-hoc situaties of omdat we toevallig lid zijn van een brancheorganisatie. Maar welke activiteiten dragen nu daadwerkelijk bij tot meer sales? En hoe kunnen we onze inspanning zo efficiënt mogelijk inzetten? Tijdens de introductiecursus Innovatie in Marketing helpt Pleisureworld ondernemers met tips en trucs om hier slim mee om te gaan.

Vier bijeenkomsten door het land
De introductiecursus Innovatie in Marketing wordt dit najaar vier maal georganiseerd, waardoor alle regio’s in Nederland de mogelijkheid hebben om zich aan te sluiten. De eerste bijeenkomst vindt plaats op maandag 27 oktober tijdens Recreavak Goes. Meer informatie en aanmelden via info@pleisureworld.nl en pleisureworld.nl/events.

Exploring Trends
Deze “netwerkbijeenkomst” maakt onderdeel uit van het nieuwe programma Exploring Trends van Pleisureworld, waar ondernemers leren om de laatste ontwikkelingen in leisure te vertalen naar hun eigen bedrijf. Door te leren van collega’s en in te spelen op marktkansen, leert men slagvaardig te zijn in tijden van een veranderende markt. Meer over dit programma via Pleisureworld.

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.