Mobiele foodconcepten in opmars in de recreatiebranche

De coronamaatregelen vragen om de nodige creativiteit van ondernemers. Vooral rondom de foodservice zijn veel nieuwe concepten ontwikkeld. Multiwagon zag de afgelopen periode de vraag naar mobiele uitgiftepunten sterk stijgen.

Accountmanager Reinier Kuper weet wel waarom de vraag zo sterk is gestegen: “Alle locaties waar bezoekers, klanten of gasten komen hebben te maken met piekmomenten en dus is de doorstroom een uitdaging. Het is bewezen dat je met mobiele opstellingen kunt zorgen voor de juiste spreiding.”

Diergaarde Blijdorp in Rotterdam had al enkele food trailers, en heeft op korte termijn de capaciteit van de mobiele hospitality concepten (groot en klein) flink uitgebreid. Ook de Vermaat Groep zet in deze tijden extra mobiele foodconcepten in. Landal parken kunnen nu hun gasten beter spreiden en door middel van verscheidene take away points hun gasten voorzien van de gewenste food concepten. Koffie&go, receptiemogelijkheden, pizzatrailer, uitbreiding bij het water of zwembad met ijs en drinken. Drouwenenzand heeft recent nieuwe trailers aangeschaft voor thema-avonden en voor op de camping overdag. Voor de supermarkten op het park wordt de coolrolly (bijzet-bar) ingezet om de weekactie’s te presenteren.

Kuper: “Recreatiebedrijven komen vaak zelf met de ideeën aan. De vraag naar eten en drinken, de piektijden en de assortimentswensen verschillen sterk per bedrijf. Wij hebben een aantal mobiele oplossingen die we als basis aanbieden. Dat variëert van een mobiele bar tot aan een compleet mobiel restaurant (Pop-up Trailer). Wij gaan met onze klanten in overleg over de juiste inrichting, de voorzieningen en de aankleding van de ‘omzet op wielen’ en leveren het totaalconcept kant en klaar op.”

Auteur: Multiwagon & Pretwerk

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.