Nieuwe editie Recreatief Totaal online!

2015 wordt vast een mooie zomer als we Harrie moeten geloven!

Het lijkt erop dat we de winterslaap hebben overgeslagen en naar mijn idee zal die er ook in de toekomst niet meer van komen. De consument beschikt over steeds meer vrijetijd en gaat er vaker maar wel wat korter op uit. Attractieparken gaan langer door in het seizoen en openen hun deuren al eerder bij mooi weer. Zo gingen begin maart de poorten van Julianatoren vervroegd open in een zonnig weekend en was het barstensdruk met duizenden bezoekers.

Het terras is geopend?!
Een andere trend waar met name de horeca van profiteert, is dat consumenten graag in de buitenlucht op het terras en een warme deken met straalkacheltje genieten van hun drankje. Ook op het strand wordt het drukker en zijn veel strandtenten in de winter geopend. Steeds vaker kiezen zij ervoor om jaarrond de deuren te openen.

Concurrentie van Harrie
De grootste stoorzender is onze bekende TV-persoonlijkheid “Harrie”, die je voor een paar honderd euro naar de zonnigste plekjes weet te verleiden. Dus voor hetzelfde geld zit je wel aan de Costa Brava, Canarische Eilanden of aan de Turkse Riviera. Daar moet wel wat tegenover staan, dus wordt er enorm ingezet op een kwaliteitsimpuls bij bungalowparken en de betere campings in ons land.

Nieuwe initiatieven
Een uitdaging is er nog wel voor de traditionele campings en bungalowparken. Velen van hen koesteren nog argwaan tegen de komst van flashdeals en vinden de nieuwe internetportalen zoals Groupon, Vakantieveilingen en Travelbird maar niks. De meesten hebben nog niet van initiatieven als AirBnB gehoord, laat staan van het nieuwste Enjoya.nl waar toeristische bedrijven tegen elkaar kunnen bieden op een reisverzoek van de consument. Hieruit blijkt maar weer eens te meer dat de consument de regisseur wordt van zijn eigen vakantiebelevenis.

Inspiratie?
We begrijpen best dat menig ondernemer niet weet te bevatten wat er allemaal aan veranderingen op hem af komt of hoe hij daar mee om moet gaan. Vandaar dat wij u adviseren inspiratie op te doen tijdens de 1daagse studiereis Family Entertainment Centers op 14 april a.s. of met de 1daagse studiereis Vakantieparken op 21 april a.s.!

Hans van Leeuwen,
Trendwatcher & Expert in leisure

PS:
Laat u verrassen en inspireren en stap in de Family Entertainment Center bus! Op 1 dag krijgt u een schat aan ervaringen en keert u huiswaarts met nieuwe vrienden…

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.