Theme parks and crowd handling may never be the same after the Covid-19 period

Press Release – Source The Experience Ticket – Unlimited Leisure

The Covid-19 epidemic makes us humans look differently at other humans. We keep our distance as the other person might be contagious. We are more suspicious of others. How will this affect our feelings and behavior after this Covid-19 is gone?

There are two theories: We might get over it and continue our lives as we did before, or, as many scientists predict, we may change our behavior and become more cautious about infections. In case we become more cautious, how will this affect the Theme Park business? Theme parks are known as crowded places, where people are often packed, with queue lines being the most intense form of this.

Do guests really want to stay in queue lines after Covid-19? Or will they be reluctant to do so and prefer to go to Theme parks without queue lines? Research has shown that waiting in queues already was the no. 1 guest complaint and until now somehow the parks could get away with it as a kind of fact of life. But now there is a much more pressing health and hygienic awareness that can make crowded queues simply no longer socially acceptable. Also just imagine what a social distancing of 1,5 meters / 6 feet between people would mean for the required queueing length and space.

The Theme park world is used to queue lines and it is even part of their business plans. But maybe this is the time to step away from traditional models and investigate alternative business plans. What if one can manage to run a Theme park without queue lines? Does this negatively influence the daily capacity?

The Experience Ticket has studied this question for many years already and has the answers to almost all questions for running Theme parks without queue lines. It looked into the capacity, it available to run Theme parks without queue lines.

The good news is that operating without queue lines is possible, keeping the capacity and improving park business models. Just a question: Have you ever thought about your F&B and merchandising turnover if guests get more time by not having to stand in queue lines anymore? And all the positive publicity and benefits of a guest friendly queue free experience? The experts at the Experience Ticket have the answers.

Global office: Unlimited Leisure
Nieuwe Gracht 11A, 2011 NB Haarlem, Netherlands +31 204714640
Email: kees@unlimitedleisure.comwww.unlimitedleisure.com

Scandinavian office: The Experience Ticket.com Aps
Bisp Pedersvej 8, DK-2830 Virum, Denmark, phone: +45 2948 5968
E-mail: peter@theexperienceticket.com – www.theexperienceticket.com

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.