tweede editie Nationale Netwerk Lunch groot succes!

Op 29 november jl. verzamelden meer dan 350 ondernemers in recreatie en toerisme zich in de Evenementenhal Gorinchem voor de tweede editie van de Nationale Netwerk Lunch. Begeleid door speciaal gecomponeerde muziek werd de netwerkdag afgetrapt door niemand minder dan Paul Beck, directeur Floriade 2012. Hij verwacht meer dan 2 miljoen bezoekers, waarvan er op dit moment al ruim 600.000 mensen een kaartje hebben gekocht in de voorverkoop. Met name de invloed van social media draagt in toenemende mate bij aan de belangstelling. 5 april 2012 zal deze unieke wereldtuinbouwtentoonstelling waarin vijf verschillende werelden met een karakteristieke invulling centraal staan, haar deuren officieel voor haar publiek openen.

Het programma werd gevolgd door Bas Hoogland, commercieel directeur Landal GreenParks. Dit bedrijf, winnaar van het klantvriendelijkst bedrijf van 2010, heeft alles op alles gezet om de hospitality naar de gast centraal te stellen. Alle medewerkers leren zich volledig in te leven in de gast en in te spelen op de verschillende behoeftes. Hoogland liet weten bijzonder trots te zijn op het feit dat ze jaarlijks hoog in de ranglijst van klantvriendelijkst bedrijf eindigen, zeker omdat de collegabedrijven in de race voornamelijk uit andere sectoren afkomstig zijn en zich vooral richten op rentabiliteit. De kracht is om eventuele fouten en klachten direct op te lossen.

Nicky Broos, directeur SIS, derde spreker tijdens de Nationale Netwerk Lunch onderschrijft dit belang van gastbeleving. Daarnaast benadrukt hij het belang van innovatie. Als bedenker van de eerste indoor skihal van Nederland in 1993, is hij nu de eerste met een sneeuwattractiepark met icekarten als unieke belevenis. Hij kiest er bewust voor om niet mee te gaan in de rage van kortingsacties. “Als je gasten een unieke ervaring kan bieden, is men bereid om op een dag wel € 100,- uit te geven!” .

De laatste spreker, Huub van Mierlo, directeur Vakantieveilingen.nl, liet ons de andere kant zien van het omstreden kortingsmechanisme. Veel bezoekers van de Nationale Netwerk Lunch waren erg benieuwd naar zijn verhaal. Reden is dat er nog veel onbekend is rondom het succes van het fenomeen kortingen. Vakantieveilingen.nl kent inmiddels twee miljoen gebruikers en heeft per maand zo’n tweehonderdduizend transacties. Het bedrijf onderscheid zich van andere aanbieders door op voorhand geen vastgestelde prijs te hanteren maar de klant te laten opbieden. Vakantieveilingen.nl wil in de toekomst meer toenadering zoeken met de markt op het gebied van yield management om gezamenlijk meer omzet te genereren.

Als klap op de vuurpijl werd de winnaar van de Pleisureworld Award bekend gemaakt: Van Zijl met het product Signgrass. De jury waardeerde hiermee de verbeterde techniek om prints en logo’s in kunstgras te verwerken. Leon van Zijl nam de prijs in ontvangst en reageerde aangenaam verrast: “De afgelopen jaren ging de Award vaak naar speeltoestellen. Dat is een product dat voor veel meer mensen zichtbaar is. We zijn heel blij met de waardering die we van de jury hebben gekregen.” Wheelylift, de winnaar van vorig jaar, kon vol trots melden dat ze inmiddels aan meer dan 20 landen exporteert.

Als afsluiting van dit succesvolle evenement werd het platform Het Leukste Dagje Uit gelanceerd. Dit unieke concept biedt dagrecreatiebedrijven de mogelijkheid om op een geheel vernieuwende manier de consument te bereiken. Onder de productnaam portaal services wordt de ondernemer in dagrecreatie de mogelijkheid geboden zelf zijn eigen campagnes te sturen inclusief beheer over data, kassa, e-ticketing en emailmarketing. Door deze toepassing worden ticketbureaus en kortingssites voorbijgestreefd op basis van deze unieke mogelijkheden.

Reviews
#NationaleNetwerkLunch is fantastisch van opzet met inspirerende sprekers! Complimenten voor #pleisureworld. (Camping Julianahoeve)

Vandaag #NationaleNetwerkLunch van @pleisureworld gehad. Prima gegeten, interessante sprekers met passie en zinvolle contacten gemaakt. (Tachup)

Leuke bijeenkomst #NationaleNetwerkLunch. Lijkt wel een dinershow! (Uiterwaarde)

Complete plan van aanpak

De basis is ons Business Model Canvas waar wij voor ondernemers een totaal Plan van Aanpak opzetten. Geen papieren winkel maar concreet per onderdeel een opgezet plan waar ruimte is voor innovatie – conceptontwikkeling en een gezonde bedrijfsvoering waarin onderdelen als prijsconcurrentie, sturen op EBBITDA, marketing met een gezonde benchmark voor uw conncurrentie positie onderdeel uitmaken dit Plan van Aanpak. Met dit Plan van Aanpak kunt u naar de bank of financier die een totaal inzage heeft in het meerjaren ondernemersplan met de daarbij behorende scenario’s voor een gezonde realistische exploitatie.

Kosten voor dit Plan van Aanpak vanaf € 7.500.-

Referenties

  • Hof van Saksen
  • Landal Greenparks
  • PUUR Exloo
  • Julianahoeve
  • Aqua Best
  • Wunderland Kalkar DE
  • Beerze Bulten
  • Groepen.NL
  • Gemeenten Lelystad
  • Gemeente Zwolle
  • Midden Limburg
  • Provincie Drenthe
  • TCV Terschelling
  • Kontour Vastgoed
  • Eiland van Maurik
  • Camping Betuwe
  • Dagvoorzitter- Spreker – Pannellid – Commissariaat RVC

    Trendwatcher en adviseur Hans van Leeuwen staat in de recreatiesector bekend om zijn directheid en ongezouten mening over trends en ontwikkelingen in leisure. Dat zij hiermee scherp aan de wind zeilt, zorgt ervoor dat bij menigeen soms de haren recht overeind gaan staan. Richard de Bruin heeft mijn zijn gevoel voor innovatie veel overheden en bedrijfsleven van nieuwe producten en diensten voorzien. Met zijn vooruitziende blik loopt hij in  ruim 30 jaar vaak een stapje vooruit.

    Hans en Richard leveren met hun professionele oog voor de juiste leisure trends een positieve bijdrage in de recreatiesector, al was het maar omdat zij iedereen op scherp weet te zetten en voor menig recreatieondernemer een spiegel is.

    Met veertig jaar ervaring in de vrijetijdsindustrie weet Pleisureworld op scherpzinnige wijze te bepalen waar het in de toekomst naartoe zal gaan. Nauwgezet houden wij de consumententrends in de gaten en weten wij hoe de klantreis van de toekomst eruit ziet. Op zoek naar een dagvoorzitter, spreker, pannellid, een nieuwe commissaris of toezichthouder? Pleisureworld komt met leisure expertise en brengt het met passie. Bekijk hieronder de mogelijkheden.